Vnitropodniková cena Vnitropodniková cena (předací cena) je oceněním, v němž se výkony předávají mezi různými útvary v podniku. Míra, v jaké vnitropodniková cena pokrývá náklady a přispívá k vnitropodnikovému zisku, závisí na podnikové politice. Je mnoho typů podnikových cen, které mohou společnosti použít při předávání výkonů v rámci své organizační struktury. Typy vnitropodnikových cen Vnitropodniková cena odvozená z tržní ceny Tento typ předací ceny je primárně odvozen z ceny na externím trhu. Použití tržní ceny pro ocenění vnitropodnikových výkonů umožňuje určitou simulaci tržního prostředí uvnitř podniku. Střediska mezi sebou obchodují tak, jako by obchodovala na externím trhu; střediskový výsledek se pak blíží výsledku, jakého by středisko dosáhlo, pokud by fungovalo jako samostatný subjekt. To umožňuje lepší srovnání střediska s obdobnými subjekty na trhu. Použitelnost této předací ceny je však primárně závislá na charakteru oceňovaného výkonu a charakteru externího trhu daného výkonu. Podmínkou použití tržní ceny pro ocenění vnitropodnikových výkonů je samozřejmě existence tržní ceny daného produktu.