Tato seminární práce se zabývá logistickými problémy při prodeji zboží formou internetového obchodu. Konkrétně analyzuje logistické procesy společnosti CS TELLY s.r.o., působící v oblasti prodeje mobilních telefonů koncovým zákazníků, a snaží se o nalezení suboptimálních procesů, které je možné vylepšit, definovat daná vylepšení a nabídnout realistický odhad nákladů a výnosů, kde to je možné.
Samotná optimalizovaná řešení logistických procesů, mohou nabídnout nejen znatelné zvýšení pohodlí zákazníků spojeným s veškerými úkony, které v eshopu provádí (výběr zboží, objednání, doprava zboží, reklamace), ale také umožňují snížení množství potřebných lidských zdrojů ve společnosti a tím snížení nákladů na ně a také zefektivňují práci stávajících zaměstnanců. Právě snížení nákladů a zvýšení zákaznické použitelnosti mohou poskytnout, v tak přesyceném trhu, jako je ten s mobilními telefony, znatelnou konkurenční výhodu.
Práce nejprve detailně představuje společnost CS TELLY s.r.o. a platformou, na které běží její internetový obchod. Dále obsahuje teoretické informace a analýzy, dle kterých byly kvalifikovány jednotlivé procesy. V hlavní části práce probíhá samotné hodnocení a analýza vstupních, interních procesů (např. cenotvorba, výpočet optimálního expedice zboží pomocí JIT, řešení skladového systému) a výstupních procesů. Následně přinášíme konkrétní návrhy pro řešení optimalizace procesů. V závěru práce lze nalézt přehledně zpracované přehledy nákladů spojených s optimalizací a teoretických úspor po optimalizaci jednotlivých logistických procesů.