V rámci předmětu Logistika, jsme zvolili téma Optimální uspořádání obchodních prostor, které jsme se rozhodli zaměřit konkrétně na hradeckou a pardubickou pobočku sítě elektroprodejen ElectroWorld.
Cíl a metodika Cílem této práce je analyzovat uspořádání obchodních prostor výše uvedené společnosti, porovnat přístup k logistice prostor z pohledu zásobování, doplňování zboží i zákazníka. Hlavním cílem je analyzovat prostory logisticky, avšak bude přihlédnuto i k marketingové stránce. Na základě zjištěných dat navrhneme optimalizaci uspořádání. Oslovili jsme vedení společnosti s žádostí o poskytnutí informací a situačního plánu (viz. Přílohy). Čekáme na vyjádření a v případě, že nám bude nabídnuta spolupráce nebo schůzka, půjdeme analyzovat prostory oficiální cestou. V opačném případě navštívíme provozovny samostatně. U obchodních prostor budeme sledovat především tato kritéria: Prodejní plocha Skladová plocha Počet pokladen Uspořádání regálů v prostoru Rozměry hlavních a vedlejších uliček Vzdálenosti od skladu k prodejní pozici Rozměry regálů a rozteč polic Počet a rozměry ploch pro akční zboží Názor na uspořádání zákazník/zaměstnanec