Logistika je a bude oblastí, ve které mají společnosti stále velké rezervy, kde se mohou zlepšovat. Jako jedno z možných řešení k ulehčení práce, odstranění chybovosti, zamezení záměně zboží či odstranění jakéhokoliv hledání jsme zvolili sledování zboží během přepravy (v anglickém znění traceability). Dnes, už jen málokdo pochybuje o výhodách využití sledovacích technologií v oblasti logistiky a řízení dodavatelského řetězce.
Traceability není jen pouhé přidání čárového kódu, nebo vyznačení čísla šarže na zboží, je to nekončící proces zkvalitňování výroby. Na tuto oblast logistiky jsme se zaměřili zejména z důvodu rostoucího významu sledování zboží s cílem zjištění logistických nedostatků a možnou nápravou situace v tomto odvětví. Na českém území můžeme najít velkou škálu společností, které se zabývají přepravou zboží, za hlavní subjekt na trhu však stále považujeme Českou poštu a její nemalou úlohu na přepravě zboží po ČR.