V dnešní době prochází podnikové prostředí značnými změnami. Klade se větší důraz na zákazníka a jeho spokojenost. Každá organizace by si měla uvědomit, že není izolovaná od svého okolí, ale je jeho součástí a je jím neustále ovlivňována. Logistika je velmi důležitá část podnikání, zabývá se správným plánováním, řízením a realizací toku zboží s cílem, aby správný výrobek byl ve správný čas na správném místě, ve správném množství a kvalitě. Logistický systém se prolíná celým podnikem, od získání materiálu, přes výrobu, dopravu a skladování, až ke konečnému prodeji a zaplacení zboží spotřebitelem. Logistika je však oblast, která má stále velký prostor pro zlepšení. Na druhou stranu, podniky které mají dobře fungující logistický systém, získávají konkurenční výhodu na trhu. Zákazník vnímá a oceňuje kvalitu logistického systému podniku. Kvalita logistického systému podniku se však často promítá do ceny výrobku. Ideální variantou je nabízet co nejvyšší úroveň zákazníkových služeb s co nejnižšími náklady.
Tato seminární práce se zabývá studií logistických služeb v rámci logistického systému a návrhem nové logistické strategie pro společnost AutoForum, spol. s.r.o., Pardubice. V teoretické části je především rozebrána oblast skladování zásob, doprava, distribuční řetězce, zákaznické služby a informační softwary. Praktická část seminární práce se zaměřuje na společnost AutoForum, spol. s.r.o., Pardubice, zabývající se skladováním a prodejem autodílů.