Jako téma semestrální práce z předmětu Logistika jsme si vybrali analýzu lékárenských softwarů a řízení skladových zásob. Za tímto účelem jsme i oslovili společnost s názvem Magna Corp, s.r.o.
Pár slov úvodem k této společnosti. Společnost Magna Corp, s.r.o. začala svou působnost v roce 2011 a věnuje se dvěma činnostem. První činnost je provozování lékárny, která sídlí na Praze 5, Újezdě a nazývá se Lékárna Na Újezdě.
Další činností je činnost distribuční. To znamená, že společnost se zabývá souběžným dovozem farmaceutik v rámci jak České republiky, tak celé Evropské Unie. Vývoz farmaceutik do zahraničí znamená pro společnost největší příjem, proto lékárenská činnost, která v současné době klesá na ziskovosti, je spíše koníčkem ředitelky společnosti, doktorky farmacie, která vlastní i několik dalších lékáren po celé ČR.
Jelikož člen naší skupiny pracuje v této společnosti a seznámil nás s několika jejími nedostatky, rozhodli jsme se oslovit právě tuto společnost za účelem spolupráce a navržení změn pro zlepšení firemních a hlavně logistických procesů.
Postupně Vás seznámíme zejména s firemními procesy společnosti, představíme si prostředí, ve kterém pracuje personál, zejména potom, jak je uzpůsobený sklad. Představíme současný stav lékárenského informačního systému a řízení skladových procesů, jak je samotný sklad uzpůsobený a využíván.
Po důkladné analýze firemních procesů a prostředí podniku s využitím několika metodik dojdeme k závěru, jestli je potřebné udělat nějaké změny v současném stavu a v jejich případě zkonkretizujeme, jaké změny to budou, proč jsme se rozhodli je učinit, vyčíslíme konečné náklady a srovnáme celkově stav před a po.
Na základě těchto studií navrhneme společnosti dané řešení a bude už na jejím uvážení, jestli tyto změny přijme či nikoliv.