Jako téma pro naši seminární práci z předmětu Logistika jsme si vybrali „Optimalizace distribučních cest“. Projekt bude směřován k firmě TNT Express. Tuto společnost jsme si vybrali díky dobrým zkušenostem s ní a skvělým odhodláním spolupracovat s námi jakožto studenty.
TNT Express působí na trhu již od padesátých let minulého století. Od té doby úspěšně působí jak na svém domácím trhu, v Austrálii, tak je rovněž velice úspěšná v Evropě a Asii.
Společnost TNT sama sebe slogany „It’s our business to deliver yours“ a „Sure we can“ prezentuje jako respektovaného specialistu v oblasti logistických řešení, expresních a poštovních služeb.
TNT Express je jedním z největších světových přepravců expresních zásilek, který každý týden přepraví více než 3 milióny nejrůznějších balíčků, dokumentů a těžkých zásilek. V České republice poskytuje od roku 1992 širokou paletu služeb nejen v oblasti expresní přepravy, ale i v oblasti logistiky a speciálních služeb dle požadavků zákazníka. Zaměstnává více než 300 pracovníků v České republice. Dohromady společnost zaměstnává více než 160 000 zaměstnanců, působících v 200 zemích světa a disponuje přes 30 000 vozidly, 48 letadly, které v roce 2012 přepravily 230 milionů zásilek a necelých 8 milionů tun váhy.
V celém procesu klade velký důraz na kvalitu. V rámci poskytování profesionálních služeb používá společnost TNT Express nejmodernějších technologií - její systémy TNT Wap Tracking, TNT SMS Tracking a TNT PDA Services mají mnohostranné využití, minimalizují administrativu a šetří čas zákazníků. Pomocí těchto systémů mohou být neustále připojeni i ti zaměstnanci, kteří často pracují mimo kancelář. Systém Web Tracking umožňuje zákazníkům a zaměstnancům 24 hodin denně sledovat pohyb všech zásilek v síti TNT, ať se nacházejí v kterékoliv části světa.
Od dob, kdy společnost působí jako renomovaný hráč na celosvětovém trhu, se snaží soustředit pouze na expresní a balíkové služby. Dokazuje to odtržení logistické divize a její prodej sesterské společnosti Apollo Management v roce 2006, dále vstup na akciový trh v roce 2011 související s úplným oddělením prodělečného TNT Post (ekvivalent České pošty v Nizozemí) a nejnovějším definováním tzv. „Freight Project“, který je cílený na objemné zásilky hlavně mezi Evropou, Arabským poloostrovem a Asií.