Jednotlivé úrovně managementu výroby a vztah mezi nimi
1 Definujte cíle a jejich vazby z hlediska jednotlivých úrovní managementu výroby. Definujte obecné cíle výrobního podniku a vysvětlete pojem odvozování cílů. Popište ukazatele pro měření výkonnosti výrobního procesu.
Vazby - spojnice mezi trhem a podnikem, především naším zákazníkem (výstupem) a našimi dodavateli (vstupy). Na čím nižší úrovni managementu jsme, tím je vazba těsnější.
Úrovně managementu výroby: A. Strategický management (5-10 let) - vytváření strategie firmy - tvorba cílů, plánování strategických opatření, vytváření základních předpokladů pro fungování firmy. Týká se koncepce výkonů (výrobky, služby), místa podnikání, zákazníků, znalosti trhu. B. Taktický management (2-3 roky) - uskutečňování strategie - jde o rozhodnutí o zásadní paletě výrobků, produktů, zajištění žádoucího potenciálu a organizace výrobního procesu. C. Operativní management (do 1 roku) - jde o co možná nejoptimálnější nasazení existujícího výrobního systému plynulých materiálových toků tak, aby byl zajištěn hospodárný výkon z hlediska času a nákladů