Tématem semestrální práce je Výzkum veřejného mínění týkající se obchodů s oblečením. Cílem této práce je zjištění názorů a preferencí respondentů na nákup oblečení ve čtyřech typech prodejen (obchodní dům nebo hypermarket, prodejna “střed”, butik, diskontní prodejna). Pomocí strukturovaného dotazníku byly dané otázky zodpovězeny 50 respondenty z různých lokalit.
V první části této práce budou charakterizováni respondenti, dle pohlaví, rodinného stavu, věku, a dále domácnosti dle počtu osob a jejich příjmů. Dále se práce zaměřuje na interpretaci výsledků jednotlivých otázek v závislosti na různých charakteristikách respondentů. Při analýze výsledků všech dotazníků budou použity charakteristiky úrovně, např. průměr, modus, medián, a dále grafické zpracování například pomocí výsečového grafu. Na závěr bude prezentováno slovní shrnutí výsledků analýz jednotlivých otázek.
Respondenty bylo 50 osob z 10 různých měst z Libereckého, Ústeckého, Královehradeckého kraje a Prahy. Výběr respondentů byl uskutečněn nahodilým způsobem. Dotazování proběhlo osobně před obchody s oblečením na hlavních třídách v daných městech.