Marketing: - Proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizací
Trh - Éra - Přežití o historicky nejdelší období - směna o zákazník je samozásobitel, co si vyrobí, to spotřebuje o trh není- náhodná směna-tržiště (lidé se domluví k výměně zboží, bez směnného ekvivalentu))-vznik směnného ekvivalentu- zboží, podle kterého se směňuje- vznik peněz - Produktivní o Počátkem industriální revoluce- parní stroj, pásová výroba- větší množství produktů o Společnost se diferencuje-chudina, střední vrstva, nejvyšší vrstva o výroba je koncentrovaná do určitých závodů o zaměřují se na určitou výrobu, zboží je dostupnější o poptávka převyšuje nabídku, využití strojů o začíná být důležitý obchod, který se začíná vyvažovat produkci o hlavní aktér - výrobce - Spotřebitelská o V 50. letech o Zlom v tom, co se děje na trhu- hlavní slovo má zákazník, spotřebitel o Nasycenost trhu o Nabídka se vyrovnává v poptávkou o Hlavní aktér - Spotřebitel o Výrobce, který dokáže najít svého spotřebitele je schopen dlouhodobě přežít o Motorem trhu je konkurence o Trh se nazývá - moderní trh