Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Ucelená rehabilitace a možnosti inkluzivního vzdělávání

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
Cílem rehabilitace u dětí s postižením je podporovat přirozený vývoj a přiblížit ho vývoji jeho zdravých vrstevníků, případně dosáhnout zcela fyziologického vývoje (Votava, 2003).

Votava (2003) uvádí 4 složky ucelené rehabilitace:
• Léčebná rehabilitace se zaměřuje na odstranění postižení, funkčních poruch a eliminaci následků zdravotního postižení. Úkolem je obnovit původní zdravotní stav za co nejkratší dobu, či dosáhnout maximální možnou nápravu jedince.
• Pedagogická rehabilitace se zaměřuje na výchovu a vzdělávání jedince. Využívá speciálních metod, prostředků, které se vždy volí dle druhu a stupně postižení. Cílem je zapojení jedince do produktivní práce a společnosti, dle jeho momentálních možností a schopností.
• Pracovní rehabilitace se zaměřuje na pracovní uplatnění jedince. Cílem je rozvoj specifických vědomostí, schopností a dovedností, které je nutné získat a osvojit si pro výkon dané profese.
• Sociální rehabilitace se týká všech osob se zdravotním postižením. SR je proces, kdy osoba se zdravotním postižením dosahuje maximální možné samostatnosti a soběstačnosti za účelem dosažení nejvyššího stupně sociální integrace.
Hodnocení (0x):