Úvod Cílem studia této části marketingové problematiky je naučit se nahlížet na činnost podniku a v souvislosti s tím i na jeho činnosti a funkce jako na nástroje marketingového řízení. Poté by mělo být již relativně snadné projít strukturou nástrojů s nimiž se student mnohdy seznámil již v managementu a podnikové ekonomice a nacházet mezi těmito nástroji vztahy a jejich společný tržní - marketingový rozměr. Smyslem je získat schopnost vnímání manažerské a ekonomické problematiky v tržním kontextu a přenášet ji do marketingového řídícího procesu - analýz, plánování, realizace i kontroly. Struktura Struktura opory je dána tradičním a v odborné literatuře nejčastěji používaným pohledem na strukturaci nástrojů marketingového řízení výrobního nebo obchodního podniku. Je samozřejmě více možností, jak bude uvedeno dále, ale z důvodů veskrze praktických bude struktura následující: • Obecná charakteristika marketingového mixu
•
Výrobkový mix
•
Cenový mix
•
Distribuční mix
•
Komunikační mix