1) Srovnávací reklama je jakákoli reklama, která přímo nebo nepřímo označuje jiného soutěžitele nebo jeho zboží či službu. Za určitých podmínek je přípustná, v opačném případě jde o nekalosoutěžní jednání. Upravena je v ustanovení § 2980 občanského zákoníku. Přípustná je jen tehdy, pokud: • není klamavá, • srovnává-li jen zboží a službu uspokojující stejnou potřebu nebo určené ke stejnému účelu, • srovnává-li objektivně jednu nebo více podstatných, důležitých, ověřitelných a příznačných vlastností zboží nebo služeb včetně ceny, • srovnává-li zboží s označením původu pouze se zbožím stejného označení, • nezlehčuje-li soutěžitele, jeho postavení, jeho činnost nebo její výsledky nebo jejich označení ani z nich nekalým způsobem netěží, a • nenabízí-li zboží nebo službu jako napodobení či reprodukci zboží nebo služby označovaných ochrannou známkou soutěžitele nebo jeho názvem.
2) Franchising • smluvně upravená kooperace právně i hospodářsky samostatných podniků • poskytovatel franchisy poskytuje příjemci právo prodávat statky a služby pod stanovenou obchodní značkou. Poskytuje mu dále: metody a techniky provozu, výrobní postupy, receptury, dodávané zboží, koncepci marketingu, školení personálu • příjemce se naproti tomu zavazuje platit jednorázový nebo opakovaný poplatek a používat předepsané metody obchodního vedení • poskytovateli dává tento druh spojení možnost expanze při nízké potřebě startovacího kapitálu • příjemce má výhodu okamžité znalosti know-how a konkurenceschopnost