Diplomová práce se zabývá jedním z personálních procesů, kterým je vzdělávání a školení zaměstnanců. Cílem diplomové práce je v konkrétní organizaci sledovat vztah mezi zaměstnanci a vybranými členy TOP managementu se zaměřením na oblast vzdělávání. Chci identifikovat a analyzovat, zda jsou potřeby v oblasti vzdělávání, které pociťují zaměstnanci, v souladu s potřebami, které identifikují vybraní manažeři včetně personálního manažera. Budu postupovat tak, že budeme a) identifikovat potřeby vzdělávání a tréninků, které deklarují sami zaměstnanci b) chtít v konkrétní organizaci potvrdit či vyvrátit, že potřeby vzdělávání zaměstnanců jsou v souladu s potřebami vzdělávání definovanými personálním manažerem a vybranými členy TOP managementu. Budu se snažit odhalit, jestli ve vybrané průmyslové organizaci nevznikají rozpory mezi definicemi hlavních subjektů.
V první kapitole přiblížím obecnější souvislosti podnikového vzdělávání. K realizaci podnikového vzdělávání nedochází izolovaně od ostatních procesů. V každé organizaci existují různé subjekty, které jsou provázány vzájemnými vztahy. Vztahy v organizaci mohou být ambivalentní nebo nikoli. V další kapitole specifikuji termín lidské zdroje, lidský kapitál a lidský potenciál. Ve třetí kapitole se zaměřím na jednu z oblastí rozvoje lidských zdrojů - vzdělávání. Definuji si pojmy učení, vzdělávání, odborné vzdělávání a blíže popíši proces dalšího vzdělávání, tedy podnikového vzdělávání. Vymezím si v jakém významu budu chápat potřeby vzdělávání. Dále si popíši proces identifikace vzdělávacích potřeb a vhodné metody pro analýzu tohoto procesu. Ve čtvrté kapitole si určím metodologii, definujeme výzkumné otázky a cíle. V páté kapitole si charakterizuji vybranou společnost. V předposlední kapitole se budu věnovat analýze získaných dat. V závěrečné kapitole budu prezentovat poznatky, které budu vztahovat k hlavnímu cíli výzkumu.