ÚVOD „Při práci se potřebujeme učit. Pracoviště je třeba změnit v benzínové čerpadlo pro naše mozky, nejen v závodní dráhu.“ Jonas Ridderstrale
V dnešní době je lidský kapitál jedním z nejdůležitějších zdrojů, který podnik vlastní a k tomu, aby si podnik v dnešním dynamickém prostředí udržel svoji konkurenceschopnost, je potřeba rozvíjet tento z nejdůležitějších zdrojů.
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila „Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců v podniku“, konkrétně v telemarketingové společnosti. K výběru tohoto tématu mě především inspirovaly vlastní pracovní zkušenosti získané na pozici Vedoucího týmu operátorů ve zkoumaném podniku. Odpovědnost za výkony a výsledky svého týmu, rozvoj a vzdělávání operátorů, tak aby dosahovaly požadovaných výsledků je jednou z nejdůležitějších činností na mé pracovní pozici.
V oblasti telemarketingu a call center je konkurence vysoká a stále roste, telemarketing se v poslední době stává velmi oblíbenou formou marketingu, aktivní kontaktování zákazníků je oblíbené pro svou jednoduchost, poměrně vysokou efektivitu a vysokou schopnost přizpůsobit se požadavkům klienta. Kvalitně vyškolený operátor call centru jeho konkurenceschopnost zvyšuje. Technologie přestávají být konkurenční výhodou call center, tou se naopak v dnešní době stává kvalita lidských zdrojů.
Na základě těchto skutečností je cílem této diplomové práce zanalyzovat současný systém rozvoje a vzdělávání zaměstnanců v telemarketingové společnosti Proveon, a. s. a v případě potřeby navrhnout doporučení pro zkvalitnění vybraných prvků v tomto systému.