Pro vypracování seminárního úkolu jsem si zvolil fiktivní organizaci, jejíž problémy jsem si sám vymyslel. Firma, kterou jsem si zvolil pro vypracování seminárního úkolu je fiktivní střední podnik, zaměstnávající kolem jednoho sta zaměstnanců. Firma působí v oblasti telemarketingu a zabývá se oslovováním potenciálních klientů, kterým nabízí své služby po telefonu.
Firma se však potýká se zvýšenou fluktuací na pozicích operátorů telemarketingu.
Zaměstnanci této sekce si stěžují, že při prvním nástupu do zaměstnání sice probíhají vstupní školení, ale jsou pouze velmi slabého informativního charakteru. Pořádně tedy netuší, jaké jsou cíle firmy, jaká je její a co mohou očekávat od své pozice, jaká jsou jejich práva a povinnosti a rovněž často nerozumí produktu, který prodávají.
Co se týká vnitřní situace firmy, tento problém může vést k nízké atraktivitě firmy pro potenciální zaměstnance. Dále se tento problém může projevit špatnou atmosférou uvnitř firmy, která by mohla vést k propadu pracovních výkonů jednotlivých zaměstnanců. Z vnějšího pohledu na situaci firmy může tento problém mimo jiné způsobit špatnou pověst firmy a to nejen mezi potenciálními zaměstnanci, ale také například pro možné kupující daných produktů, což by se mohlo projevit například ušlými zisky.