Registrace | Přihlásit

Seminární práce: Motivační program podniku

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy
1 MOTIVAČNÍ PROGRAM PODNIKU
Motivační program podniku patří do oblasti řízení lidských zdrojů neboli personálního managementu. Je nástrojem personální politiky, která má za cíl motivaci zaměstnanců, stabilizaci pracovního týmu atd. Tímto pomáhá společnosti (firmě, organizaci), aby byla konkurence schopnou na poli svého zaměření. Jsou to hlavně zaměstnanci, díky kterým firma dosahuje svých cílů. Motivační program si tedy klade za cíl motivovat zaměstnance nejen k rozhodnutí se k práci v tom či onom podniku, ale také k tomu aby svou práci vy-konávali lépe, efektivněji a v ideálním případě raději.
1.1 Motivace
Motivace je vnitřní nebo vnější faktor nebo soubor faktorů vedoucí k energetizaci organismu. Motivace usměrňuje naše chování a jednání pro dosažení určitého cíle. Vyjadřuje souhrn všech skutečností - radost, zvídavost, pozitivní pocity, radostné očekávání, které podporují nebo tlumí jedince, aby něco konal nebo nekonal (cs.wikipedia.org).
Zajistit u zaměstnanců dostatečné množství motivace pro práci, tak aby ji vykonávali co nejlépe a zodpovědně je daleko komplikovanější proces než jak se mnoho lidí domnívá. Přístupy k motivování lidí jsou příliš často podepřeny zjednodušenými představami o tom, jak motivace funguje (Armstrong, 2007, str. 205).
Hodnocení (0x):