Cíle praxe - jak cíle uvedené výše, tak konkrétní cíle stanovené samotným studentem. Cíli podle metodiky byly schopnost syntetizovat a aplikovat své doposud získané poznatky a zkušenosti a nahlédnout problematiku vybrané organizace do hloubky a z různých aspektů. Mimo jiné bylo cílem se zaměřit nejen na samotnou edukační činnost v organizaci, ale rovněž na právní, organizační, personální a finanční stránku organizace. Mými cíli bylo poznat chod organizace, přístup instruktorů k jednotlivým úkolům, inspirace do pedagogické praxe, posouvání osobních hranic, vyzkoušení si práce s různou cílovou skupinou, zlepšení schopnosti organizace her a poznání toho, zda by mi tato práce vyhovovala i v budoucnu. Specifikace poslání a činnosti organizace Orientační dny (dále jen OD) jsou prostorem, který může pomoci žákům aktivní formou získávat základní orientaci pro život. V doprovodu zkušených pracovníků s mládeží přemýšlejí o svých životních názorech, svobodně se vyjadřují k tématům, která je zajímají, učí se obhájit svůj názor před vrstevníky a zároveň jim naslouchat a respektovat odlišné názory. Mají čas se zastavit, zamyslet se, pohlédnout na své problémy s odstupem a případně se rozhodnout pro další životní krok či směr. OD tak významným způsobem pomáhají k růstu osobnosti mladého člověka. Témata OD jsou obsažena i v kompetencích a průřezových tématech výchovy k občanství a základu společenských věd a mohou být specifickým doplněním výuky tohoto vyučovacího předmětu. OD napomáhají i výchovnému úsilí pedagogům, kteří při nich vidí své žáky v jiných rolích než ve škole a mají možnost je lépe poznat.