Po přečtení rámcového vzdělávacího programu má člověk minimálně dobrý vhled do plánu toho, co by se mělo všechno na našich školách dít. Není to vůbec málo, ale naštěstí se spoustu kompetencí, dovedností a vědomostí… společně prolíná. Proto je velmi praktické a věřím i nápomocné mít tyto plány vždy před sebou a rozpracovány do dílčích a konkrétních úkolů. Čím lépe si učitelé tento plán rozpracují, tím to pro ně může být jistě v jejich další práci užitečnější. Při procházení ŠVP (platnost dokumentu od: 1. 9. 2016) ze ZŠ Vnorovy (moje osobní základní škola), jsem narazila na několik věcí, které by mohli pomoci k tomu, aby dokument byl praktičtější a jistě by i urychlil či ulehčil další práci ve škole. Musím však taky říct, že pročtení mně také velmi obohatilo a měla jsem možnost se nad některými věcmi pozastavit a čerpat inspiraci do své výchovné a vzdělávací praxe.