1.1 Cíl práce Zpracovat analýzu SWOT a navrhnout strategii pro firmu YASHICA s.r.o.
1.2 Teoretická východiska 1.2.1 SWOT analýza Je nenáročná metoda, která má univerzální aplikovatelnost. Byla vyvinuta pro tvorbu strategie v budoucnu, protože dobrá strategie neutralizuje hrozby vnějšího prostředí. Je založena na kombinaci: silných stránek (Strengths), slabých stránek (Weaknesses), příležitostí (Opportunities) a hrozeb (Threats). Poukazuje na budoucí příležitosti, těží ze silných stránek a pomáhá poukazovat na slabé stránky. Technika SWOT analýzy je jednoduchá: Stačí vyplnit příznivé a nepříznivé interní a externí údaje; analýzu vyhodnotit, snažit se realizovat příležitosti a překonat hrozby. Lepší strategické poznatky lze získat odvozením od současné teorie strategického managementu, například pohled na zdroje již založené firmy. (Valentin 2001)