Možnost zjistit nebo alespoň předpovědět chování konkurence na trhu patří v dnešní době mezi velmi cennou výhodu. K tomu jsou využívány metody konkurenčního zpravodajství. Cílem této seminární práce je prostřednictvím metody analýzy konkurenčních hypotéz stanovit možné budoucí kroky vybraného konkurenčního podniku v horizontu 6 měsíců. V úvodu práce je uvedeno schéma KIT pro vybraný podnik. Jedná se o restauraci, hotel a kulturní centrum Dělnický dům Odry. Jako nejbližší konkurent byla zvolena pizzerie Toscana, která se nachází přímo v centru města Oder. Pro tohoto konkurenta pak byl proveden Porterův model 5 konkurenčních sil, analýza čtyř rohů a SWOT analýza. Následně byla aplikována metoda analýzy konkurenčních hypotéz.
Aby měla tato metoda vypovídací hodnotu, je důležité naplnit jejích všech 8 kroků. Z posledních 2 kroků této metody - Sestavení závěrečné zprávy a stanovení milníků pro budoucí sledování by mělo být patrné, co konkurent v následujících 6 měsících uskuteční. Nedílnou součást práce tvoří vlastní a skupinová matice vytvořená v programu ACH, seznam literatury a elektronických zdrojů, seznam tabulek a seznam grafů.