V posledních letech lze sledovat rozmach živnostenského podnikání. Pro mnohé je tento způsob obživy cestou, jak si zajistit nezávislost a vyhnout se situaci, kdy by byl člověk v dlouhodobé nezaměstnanosti. Do začátku podnikání je důležité mít dostatek financí. Ovšem řada lidí si neuvědomuje, že pouze peníze k podnikání nestačí. Je třeba široká znalost trhu, na který chceme vstoupit a také sledovat neustále měnící se požadavky spotřebitelů. Podnikatelský subjekt je mnohdy vystaven četným rizikům a finanční zátěži, se kterou se musí umět vyrovnat. Rostoucí konkurence znesnadňuje vstup podnikatelského subjektu na určitý trh. Subjekt, který nedokáže obstát v tak silné konkurenci a nevymyslí způsob, jak přilákat spotřebitele na svou stranu, může brzy zbankrotovat.
Postupem času se vyvíjely nejen spotřebitelské trhy, ale také spotřebitelé samotní. Nyní jim už nestačí nabízet pouze produkt samotný, byť vysoce kvalitní, ale stále více vyžadují při koupi produktu také doplňkové služby či jiné výhody. Aby podnikatel mohl vyhovět těmto požadavkům, musí si dobře promyslet strategii, se kterou vstoupí na daný trh. Marketing pomáhá tyto požadavky rozpoznat. Pomocí marketingu může subjekt získat nové zákazníky a díky různým nástrojům a strategiím si je také udržet. Různé formy propagace pomáhají subjektu odlišit se od konkurence. Je velmi důležité, vytyčit si přesný cíl a s pomocí vhodně zvolené prodejní strategie jej dosáhnout.
Pro bakalářskou práci byl vybrán podnikatelský subjekt cukrárna Budař. Přáním majitele bylo zvýšit povědomí o existenci cukrárny, přilákat novou potenciální klientelu, která by mohla zvýšit tržby tohoto podniku. Doposud majitel nevyužíval žádné formy propagace, proto i získání nových zákazníků bylo náročnější. Návrh prodejní a marketingové strategie by měl vést k lepšímu zviditelnění cukrárny, ke zvýšení návštěvnosti, zvýšení tržeb, ale také k získání nových zákazníků.