Každé oceňování podniku představuje individuální a velmi složitý proces. Jedná se o disciplínu, která je v praxi velmi rozšířená. Důvody pro ocenění podniku mohou být různé. Nejčastějšími důvody nutnosti ocenění je například koupě nebo prodej podniku, vstup nových společníků do společnosti. Ocenění je často využíváno také při fúzích a přeměnách podniků. V současné době je zaznamenán narůstající počet fúzi a to zejména v důsledku globalizace a rostoucí propojenosti národních ekonomik. Cílem seminární práce je provést kompletní ocenění vybraného podniku pomocí výnosových metod (metoda DCF entity a metoda ekonomické přidané hodnoty). Součástí ocenění je stanovení tržní hodnoty podniku. V rámci oceňovacího procesu musí být zohledněny také vnější vlivy, které na podnik působí v současnosti nebo mohou působit v budoucnu. V úvodu ocenění je nezbytné provést strategickou analýzu, jejímž vyústěním je finanční analýza podniku. Z provedené finanční analýzy by mělo být zřejmé, zda splňuje podmínku nepřetržitého trvání. Pro svou práci jsme zvolily společnost Crocodille, ČR spol. s r.o. Jedná se o výrobce baget a sendvičů, který působí nejen na českém, ale i zahraničním trhu. Jako zdroj informací, ze kterých bude pro účely této práce čerpáno jsou sekundární data z veřejně dostupných zdrojů. Jedná se především o výroční zprávy společnosti a její webové stránky. Další potřebná data budeme čerpat z oficiálních stránek Českého statistického úřadu, Ministerstva financí ČR a ČNB. Ze zahraničních zdrojů lze zmínit oficiální web profesora Damodarana nebo weby ratingových agentur.