Strategie - pojem vychází z řečtiny z vojenství starověkého Řecka - ústřední (jedna strategie, centrální, vyplývat z vrcholového managementu), externě orientovaný koncept (směřuje ven z firmy), jak dosáhneme našich cílů Podstatou strategie je existence minimálně dvou subjektů, které jsou navzájem v neindiferentním vztahu, jenž je řešen strategickými přístupy. Základní předpoklady • existence vzájemných vztahů a vazeb o indiferentní - chování jiného subjektu z hlediska záměru není podstatné a významné, subjekty se vzájemně neovlivňují. Např. Výrobce textilu si z hlediska výroby nekonkuruje s výrobcem aut o neindirektní - aktivní interakce (ovlivnění ) mezi 2 subjekty • podoby neindiferentního vztahu o kooperace- někdo pomáhá, spolupracuje se o konkurence - firma, která konkuruje o neutralizovaná vazba-některá z předchozích a my ten vztah nějak neutralizujeme, např. máme konkurenta, a my s ním rozdělíme trh