Registrace | Přihlásit

Státnicové otázky: Vypracované otázky ke státnicím z Marketingu

Skrýt detaily | Oblíbený
  • Kvalita:83,7 %
  • Typ:Státnicové otázky
  • Kategorie:Ekonomika
  • Podkategorie:Marketing
  • Předmět:Marketing
  • Autor:snoopydogg
  • Rozsah A4:80 strán
  • Zobrazeno:466 x
  • Stažené:2 x
  • Velikost:6,5 MB
  • Formát a přípona:Archiv souborů (.rar)
  • Jazyk:český
  • ID projektu:12572
  • Poslední úprava:27.08.2018
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Podniková kultura - vymezení a charakteristika pojmu. Úrovně podnikové kultury dle E. Scheina. Symboly jako rozhodující prostředek podnikové kultury - verbální symboly, symbolická jednání, symbolické artefakty materiální povahy. Typologie podnikové kultury - příklady možných přístupů.

Podniková kultura
Přesné a úplné vymezení podnikové kultury je velmi obtížné. Nejpoužívanější definice je: „Podnikovou kulturou rozumíme vzorec základních a rozhodujících představ, které určitá skupina nalezla či vytvořila, odkryla a rozvinula, v rámci nichž se naučila zvládat problémy vnější adaptace a vnitřní integrace a které se tak osvědčily, že jsou chápány jako všeobecně platné. Noví členové organizace je mají pokud možno zvládat, ztotožnit se s nimi a jednat podle nich“. (dle E. Scheina)

Charakteristiky podnikové kultury
- jako celek nemá žádnou vlastní individuální formu své existence - sdílená předsvědčení, normy a hodnoty, které si utvářejí, definují a interpretují členové sociálního systému sami. Vnějšímu pozorovateli nemůže být podniková kultura snadno srozumitelná.
- Označuje společné hodnoty a normy - nejde o souhrn individuálních hodnotových preferencí, postojů či norem jednání, ale o skupinový fenomén. Vznikají přímo v podniku.
- Vzniká, rozvíjí se, popř. se mění či zaniká v určitém, zcela konkrétním čase a místě - má historicky přechodný charakter, protože se přizpůsobuje aktuálním změnám podnikatelských priorit a změnám vnějšího prostředí.
- Je výsledkem především procesu učení - základ spočívá ve vzájemném působení vnějšího okolí a vnitřní koordinace. Podniková kultura se stále mění a její obsah je vědomě upravován v závislosti na reálném přínosu k dosahování podnikových cílů.
- Je dále zprostředkovávána v adaptačním procesu - objasňování nově příchozím, jak jednat v souladu s kulturními tradicemi firmy.
- Umožňuje snadnou orientaci ve vnitropodnikovém dění a sjednocuje a zprostředkovává význam jednotlivých skutečností a událostí v podniku - vytváří rámec, kontext pro veškeré rozhodovací procesy řídících pracovníků i řadových zaměstnanců, současně zjednodušuje a zprůhledňuje dění v podniku a orientaci v něm.
Hodnocení (0x):