1. Marketingová strategie produktu a značky Výrobky a služby, individuální produkty, výrobková řada, výrobkový mix, lokalizace produktu, značkové strategie, inovační strategie¨.
Produkt = Cokoliv, co lze nabídnout na trhu k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby, patří sem i fyzické předměty, služby, osoby, místa organizace a myšlenky. Služby = jsou produkty, které zahrnují aktivity, výhody nebo uspokojení, jsou na prodej, v zásadě nehmotné a nepřinášejí žádné vlastnictví. Individuální produkt - jednotlivé produkty určené pro zákazníky, Vývoj produktu zahrnuje definování přínosů, které bude tento produkt nabízet. Ty jsou sdělovány a předávány prostřednictvím hmotných vlastností produktu, jakou jsou kvalita, funkce,styl a design. Základními etapami jsou: zavedení, růst, zralost a zánik. Kotler uvádí v ještě fázi vývoje produktu Produktová řada - skupina složená z jednotlivých produktů, které jsou ve vzájemných vztazích (produktová řada praček), Produktový mix - kombinace produktových řad a individuálních produktů, celková tržní nabídka podniku, celý sortiment (pračky, ledničky, myčky…). Také lze říci, že Produktový mix = množina všech produktových řad a položek, které určitý prodejce nabízí zákazníkům ke koupi. Produktový mix firmy má čtyři významné dimenze: » šířku - počet produktových řad, » délku - udává celkový počet položek v produktových řadách společnosti, » hloubku - počet nabízených verzí jednotlivých produktů v řadě a » konzistentnost - udává, nakolik jsou si různé produktové řady blízké co do konečného použití, výrobních národků, distribučních kanálů.