Hlavním cílem této práce je analýza a komparace systémů zadního zavěšení u vybraných vozů nižší střední třídy. Zkoumané typy zavěšení jsou konkrétně kliková a víceprvková náprava. Na základě výstupních charakteristik a ekonomických parametrů bude vyhodnocena efektivita systémů z obou hledisek, jejich postavení na trhu a v rámci modelových řad.
Otázka nasazení klikové nápravy do automobilu nižší střední třídy je v dnešní době obzvlášť aktuální. Koncern Volkswagen se totiž s příchodem nového Volskwagenu Golf sedmé generace v roce 2012 rozhodl pro nestandardní krok - nasazení klikové nápravy pro motorizace s výkonem nižším než 90 kW avíceprvkové nápravy pro varianty výkonnější. Klikové nápravy začaly ustupovat víceprvkovým nápravám od roku 1998, kdy se objevila první generace Fordu Focus, která se stala doslova novinářskou senzací. Do tohoto okamžiku bylo totiž nasazení víceprvkové nápravy do vozu nižší střední třídy zcela jedinečné. Rozhodnutí koncernu Volkswagen je v ostrém kontrastu k dosavadnímu trendu a také nasazení dvou rozdílných typů náprav na jediný model je naprosto bezprecedentní. Tyto skutečnosti s sebou samozřejmě přinášejí řadu otázek, jako např.: