Díky neustálému vývoji nalézají elektronické systémy čím dál širší uplatnění i v automobilovém průmyslu. Elektronické řídicí systémy ve spolupráci s elektrickými či hydraulickými akčními členy nahrazují mnohdy velmi komplikované mechanické celky. Je tomu tak i v případě systému řízení všech čtyř kol osobního automobilu označovaného zkratkou 4WS, z anglického Four Wheel Steering, jenž byl poprvé navržen a vyroben v polovině 80.let minulého století. Původní čistě mechanickou konstrukci však brzy nahradilo řešení elektrohydraulické a elektromechanické. Vlivem vysoké ceny a obav z nespolehlivosti nedošlo k očekávané odezvě ze strany zákazníků a další vývoj se v průběhu 90. let pozastavil. V současnosti jsou však automobily a jejich elektronické řídicí systémy na takové úrovni, že je již možné snazším způsobem aplikovat systém 4WS. Díky svým nesporným výhodám by tak mohl dosáhnout mnohem větších úspěchů než tomu bylo v minulosti. Systém 4WS je v současnosti opět aktuální a zaznamenává další vývoj.
Cílem diplomové práce je navrhnout měřicí zařízení určené ke snímání jízdních parametrů vozidla potřebných k řízení systému 4WS. Zařízení má být univerzálně použitelné pro osobní automobily bez nutnosti větších úprav u jednotlivých vozů. Datové výstupy budou použity a hodnoceny v rámci Výzkumného záměru řešeného na Katedře vozidel a motorů.