Cílem předmětu je poskytnou komplexní pohled na problematiku řízení organizací ve společnosti znalostí. Společenské změny se promítají do změn v řízení podniku a jejich proud bude dále pokračovat. V předmětu se operuje pojmem znalostní podnik nebo také podnik tažený znalostmi, čím se rozumí organizaci založenou na znalostech, operující v podmínkách znalostní společnosti a využívající všech pozitivních vývojových trendů prověřených časem a v řídící praxi už implementovaných některými podniky světové třídy.
Rozlišování mezi tím, jak by to mělo být a tím, jak to ve skutečnosti je, vede k normativnímu a deskriptivnímu přístupu. Jádrem předmětu jsou charakteristiky principů, na jejichž základě znalostní podnik z hlediska normativního funguje a samostatné zpracování návrhu na restrukturalizaci systému řízení vybraného podniku.
Obsahově je předmět rozčleněn do čtyř částí V první části je analyzován kontext společenských a manažerských změn s cílem srovnat hlavní znaky průmyslové a znalostní společnosti a popsat relevantní okolí podniku jako důležitou charakteristiku prostředí pro podnikání. Druhá část si všímá manažerského myšlení a jednání. Jsou zde charakterizovány ladní koncepty systémů podnikového řízení: funkční, procesní a znalostní. Jádrem předmětu je část třetí, která přináší normativní pohled na problematiku znalostního podniku z pohledu teorie, doplněnou praktickými přístupy. S různou mírou podrobností se charakterizují jednotlivé principy fungování znalostního podniku. Čtvrtá část potom shrnuje danou problematiku a na základě probrané a vysvětlené metodiky posluchači v týmu zpracovávají restrukturalizaci systému řízení vybraného podniku.