Smyslem studia předmětu je osvojení základních principů marketingového konceptu a využití marketingu v reálném životě. To znamená seznámení s marketingovou koncepcí v podobě, která vyplynula z dlouhodobého zkoumání vývoje tržní orientace firem, případně dalších subjektů, a která dospěla k relativně standardní obsahové struktuře. Studium by mělo vést ke schopnosti zachytit, vyjádřit hlavní významový posun, který marketing přináší ve vztahu k trhu, resp. k zákazníkům. Mělo by osvětlit vztah mezi marketingovou filosofií a marketingovými nástroji jako vztah, kdy jen naplnění obou těchto poloh znamená skutečný marketing. Mělo by vést ke schopnosti rozlišit mezi aktivitami (pouhého) marketingového oddělení a marketingem jako pohledem prorůstajícím celou firmou, institucí. Mělo by ukázat na odlišnost mezi přístupem “outsider-in“ (zvenku dovnitř) a „inside-out“ přístupem (zevnitř-ven) a zdůvodnit preferenci prvního z nich v marketingovém konceptu. Studium mělo znamenat jak osvojení analytických přístupů k hodnocení tržních situací z marketingového pohledu. postižení působících faktorů, podmínek, omezení, tak osvojení způsobů získávání marketingových informací a práce s nimi. Mělo by poskytnout náhled na základní obrysy marketingového řízení a rozhodování. Studium kurzu ale také znamená zvládnutí „technického obsahu“, zvládnutí souboru hlavních marketingových aktivit. I když je předmět koncipován na úrovní základů, mělo by se jeho studium dotknout i trendů, které s sebou vývoj společnosti do marketingového přístupu vnáší. Zároveň by zvládnutí kurzu mělo znamenat i schopnost přenést obecnější marketingové zásady, postupy do konkrétních hodnotících a rozhodovacích situací.