Cílem studia předmětu Strategie, strategická analýza je získat základní znalosti z dané oblasti na úrovni bakalářského studia vysoké školy manažersko-ekonomického zaměření a osvojit si základní dovednosti z tvorby strategie a provádění strategické analýzy. Studium předmětu je rozděleno do 6 lekcí. Po úvodní lekci, v níž jsou obsažena základní metodologická východiska pro zvládnutí systémového přístupu a osvojení si systémového myšlení jako základního předpokladu pro provádění strategické analýzy a formulaci strategie. Druhá lekce je věnována vymezení základních pojmů z oblasti strategického managementu, jehož je strategie páteřní součástí. Třetí lekce obsahuje základní poznatky ze strategického plánovacího cyklu jako nedílné součásti procesu tvorby a realizace strategického rozvoje Ve čtvrté lekci jsou popsány základní přístupy a metody, používané v externí strategické analýze. V terminologii systémového přístupu jde o analýzu prvků a složek vnějšíhoexterního, exogenního prostředí ekonomického organismu. Pátá lekce se zabývá interní strategickou analýzou ekonomického organismu, nalezení jeho klíčových kompetencí jako nositelů konkurenceschopnosti a konkurenčních a komparativních efektů. Poslední 6. lekce se zabývá formulací a tvorbou strategií jako vyvrcholení strategického plánovacího procesu - nedílné součásti strategického řízení. Struktura předmětu, viz Obsah studijní opory.