1. Matematický aparát pro popis ekonomických jevů, tvorba mikroekonomického modelu, definice použitých vztahů, optimální řešení, problémové okruhy modelování Mikroekonomie je množina teorií s jediným cílem: pomoci nám porozumět procesu, při němž dochází k alokaci vzácných zdrojů mezi různé formy jejich užití, a roli cen a trhů v tomto procesu. Jde o filosofickou otázku týkající se procesů alokace zdrojů. Subjekty mikroekonomie - spotřebitelé, výrobci, stát, odbory, kartely, nadace, apod.
Objekty ekonomické volby - výrobní faktory, výrobky, služby (rozhodování probíhá v podmínkách VZÁCNOSTI)
TRŽNÍ SUBJEKTY Předmětem zkoumání mikroekonomie je rozhodování tržních subjektů, kterými jsou spotřebitelé a firmy a v širším pojetí i stát. Operačním polem těchto subjektů je trh. Spotřebitelé jsou uživateli statků, které mohou získat na trhu. Spotřebitelé se rozhodují o tom, jaký statek, v jakou dobu, v jakém objemu a příp. od kterého dodavatele si ze svých příjmů koupí. Statky si opatřují za účelem krytí svých potřeb. V průběhu času se potřeby mění a obecně narůstají. Pod označením firmy uvažujeme výrobce a současně prodejce statků směňovaných na trhu. Rozhodování firem se týká toho, jaké statky (zboží a služby) budou pro trh vyrábět, v jakém množství, pomocí jaké technologie, za jakou cenu je budou nabízet. Firmy se snaží uspokojovat své potřeby udržení a zvýšení schopnosti prosadit se v soutěži s ostatními konkurenčními firmami, dosahovat zisku a rozmnožovat své jmění.