• pochopení pojmu corporate design (dále jen CD) • uvědomění si zařazení CD ve struktuře corporate identity • pochopení významu CD • seznámení se s významem důsledně aplikovaného CD v praxi
Corporate design prošel během svého vývoje řadou změn. Na počátku svého vzniku byl spíše považován za velmi pragmatickou záležitost v podobě životně důležitého označování vojáků v masových bitvách a na šlechtických erbech. Postupem času se z něho vyklubal významný nástroj komunikace se zákazníkem, od prostého označování výrobků a vývěsních štítů řemeslníků až po dokonale propracované systémy vizuálních prostředků CD. Počátky takto chápaného významu CD je možné historicky doložit poprvé v Evropě. Zasloužil se o to německý architekt Peter Behrens (1868 - 1940), který v letech 1907-14 pracoval jako konzultant pro firmu AEG. Vytvořil první ucelený vizuální styl a design výrobků AEG. Je to zakladatel brandingu (budování pozice značky) a také jeden z prvních industriálních designérů.