Registrace | Přihlásit

Studijní materiál: Corporate design - studijní opora

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Corporate design jako významný nástroj aplikování corporate identity ve vizuální komunikaci

Klíčové pojmy
corporate identity, corporate design, logotyp, ochranná známka, značka, symbol, identita, totožnost, odlišení, design manuál vizuálního stylu, podniková norma, barva jako důležitý prvek CD, typografie, budování corporate designu

Cíle studia kapitoly

• pochopení pojmu corporate design (dále jen CD)
• uvědomění si zařazení CD ve struktuře corporate identity
• pochopení významu CD
• seznámení se s významem důsledně aplikovaného CD v praxi

Corporate design prošel během svého vývoje řadou změn. Na počátku svého vzniku byl spíše považován za velmi pragmatickou záležitost v podobě životně důležitého označování vojáků v masových bitvách a na šlechtických erbech. Postupem času se z něho vyklubal významný nástroj komunikace se zákazníkem, od prostého označování výrobků a vývěsních štítů řemeslníků až po dokonale propracované systémy vizuálních prostředků CD. Počátky takto chápaného významu CD je možné historicky doložit poprvé v Evropě. Zasloužil se o to německý architekt Peter Behrens (1868 - 1940), který v letech 1907-14 pracoval jako konzultant pro firmu AEG. Vytvořil první ucelený vizuální styl a design výrobků AEG. Je to zakladatel brandingu (budování pozice značky) a také jeden z prvních industriálních designérů.
Hodnocení (0x):