Jako téma naší seminární práce jsme si vybraly Inovační klima firmy (inovační praktiky, budování inovační struktury), protože je nám toto téma nejbližší a můžeme ho prakticky implementovat v námi známé firmě, tedy tato práce neobsahuje pouze teoretickou část, ale samozřejmě i praktickou vztaženou konkrétně k firmě ZFP akademie, a. s., která působí v sektoru služeb.
Práce je rozdělena na pět částí. V první části je třeba se věnovat vysvětlení základních teoretických poznatků, jako jsou: co je to inovace, typy inovací, charakteristické vlastnosti inovací, inovační proces, inovační klima firmy a tak dále.
Druhá část se zabývá již konkrétním příkladem inovací ve firmě ZFP akademie, a. s. V prvé řadě byla představena firma, její činnost a produkty, které nabízí. Probíhaly tam inovace na centrále ZFP akademie, a. s. a důležité inovace v sektoru vzdělávání zaměstnanců.
Třetí část práce se věnuje inovativním typům organizace, jejich členění a rozdílům mezi jednotlivými typy. Čtvrtá část se věnuje inovačnímu managementu, kde se inovace dělí na procesní, produktové a strategické. Pátou a tedy poslední část práce jsme věnovali velice zajímavému téma a to je inovační model v malém a středním podniku. Pátou část jsme rozdělili do jednotlivých celků, první byl jak malé a střední podniky vyhledávají příležitosti pro inovace. Dále analýza zdrojů, které firma má a je ochotna je použít pro inovace a vznik nových produktů. Posledním důležitým celkem bylo sestavení inovačního plánu a inovačního rozhodnutí, které se provedlo na základě představeného inovačního plánu a kompletního marketingového výzkumu.