Do předmětu Rozbor výkonnosti podniku jsme si měli zvolit k vypracování semestrální práce jeden konkrétní podnik. Napsat základní informace o něm, portfolio výrobků, poskytovaných služeb a tak dále. Analyzovat výrobní program firmy, hlavní trhy, na kterých firma působí a hlavní segment zákazníků, kteří od dané společnosti nakupují výrobky či služby v podobě montáží daných zařízení. Jedná se o firmu G-mont s. r. o. vyrábějící garážová, průmyslová vrata, brány na elektrický pohon, rolety, markýzy, závory, automatické dveře, žaluzie a příslušenství spojené s tímto sektorem včetně provádění montáží a servisu.
Hlavním cílem práce bylo porovnat tuto vybranou firmu se dvěma konkurenty, kteří jsou velikostně a obratově podobní. Mezi dva hlavní konkurenty firmy jsme vybrali společnost BAURO spol. s r. o. a TECHNOPARK, CZ s. r. o. Tito dva hlavní konkurenti působí ve stejném kraji jako námi analyzovaná společnost, tedy v jihomoravském a mají podobnou výši ročního obratu. Porovnání těchto tří vzájemně si konkurujících firem bylo v ukazatelích vývoje tržeb, rentability vloženého a vlastního kapitálu, vývoje zadluženosti konkrétně úrokového krytí, koeficientu samofinancování a celkové zadluženosti. Dále byly analyzovány vývoje aktivity a to: obrat celkových aktiv, doba obratu zásob a doba obratu pohledávek. Dále byly všechny tři firmy poměřovány dle kvality poskytovaných výrobků a služeb a budoucí strategie.
Na závěr jsme doporučili opatření ke zlepšení obchodní výkonnosti firmy G-mont s. r. o. dle provedené analýzy a srovnání s konkurencí.