Na začátek je nutno konstatovat, e oblast měření výkonnosti podniku je v teorii i praxi českého managementu nepopulární a považuje se za samozřejmou a vyřešenou v rámci stávajících informačních systémů podniku.
Pracovníci teorie považují za daleko snazší prosadit se v rámci aktuální a závažné problematiky, jako je např. podnikání na internetu, reengineering, vlivy globalizace, a dalí vybrané oblasti. Manaeři podniků pak neměli v dosavadních nepřehledných vlastnických vztazích zájem na zavedení efektivních systémů měření výkonnosti, protoe by jednoznačně zprůhlednily odpovědnost managementu za špatné výsledky a nedostatky v řízení.
Obecně je vak možno konstatovat, že bez základní zpětné vazby, kterou systémy pro měření výkonnosti podniku vytvářejí, nemohou fungovat jakkoliv progresivní systémy řízení, protoe stará pravda co neměřím to neřídím je stále platná.