Registrace | Přihlásit

Vypracované otázky: Vypracované okruhy k ústní zkoušce z předmětu Rozbor výkonnosti podniku

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
4 základní předpoklady konkurence
Kvalita, inovace, čas, náklady
8 základních principů TQM+ popis modelu, EQA
8 základních principů TQM:
1. Orientace na výsledky
2. Orientace na zákazníka.
2. Vedení lidí a týmová práce.
3. Rozvoj a zapojení lidí.
4. Orientace na procesy.
5. Odpovědnost vůči okolí.
6. Neustálé zlepšování.
7. Partnerství s dodavateli.
8. Sociální odpovědnost

TQM = metoda řízení, která klade důraz na řízení kvality ve všech dimenzích organizace. Překračuje tak rámec řízení kvality a stává se i metodou strategického řízení. Vznik Japonsko 70.léta.
• Total - jde o úplné zapojení všech pracovníků organizace
• Quality - jde o pojetí principů kvality v celé organizaci
• Management - principy se prolínají všemi úrovněmi řízení i všemi manažerskými funkcemi

EQA - nadace EFQM uděluje od roku 1992 cenu EQA, která oceňuje přínosy v oblasti řízení jakosti. Pro hodnocení podniků používá speciální model THE EFQM EXCELENCE MODEL. Model účinně aplikuje 8 základních principů TQM.
Hodnocení (0x):