1.1. Vrtulník Mil Mi-2 Zadaný motor GTD-350 byl vyvinut na počátku 60. let pro sovětské vrtulníky Mi-2, známé také pod kodovým označením NATO - Hoplite. Jde o přímého nástupce vrtulníku Mi-1. Mi-2 je lehký dvoumotorový víceúčelový vrtulník s třílistým nosným rotorem a dvoulistým tlačným vyrovnávacím rotorem. Oproti svému předchůdci je vrtulník Mi-2 vybaven 2 turbohřídelovými motory, které mají podstatně vyšší výkon než pístové motory u typu Mi-1 a umožnuje tak přepravu osmi cestujících a pilota na rozdíl od předešlých dvou cestujícíh a pilota. Stroj se dostal do sériové výroby v roce 1966 a vyrávběl se výhradně v Polsku. Vrtulník létal ve všech zemích varšavské smlouvy, ale byl užíván i v řadě dalších států. V československu jich od roku 1972 velké množství létalo ve službách Leteckého oddílu Ministerstva vnitra a od roku 1981 také v rámci Československé lidové armády. Po roce 1990, kdy došlo k vytvoření letecké záchranné služby, to byly opět tyto vrtulníky Mi-2, ketré byly používány. V současnosti je stále vlastní mnoho soukromých uživatelů a slouží i k výcviku amrádních pilotů. [2]