EKONOMIKA JAKOSTI Přežít dokáže jen ten, který bude prodávat jakostní výrobky za přijatelnou cenu. ‐ Toto je udržováno určitým systémem faktorů (hlavní je trh a práce, organizace předvýroby …) Vysoká jakost není předpokladem dokonalejšího uspokojování hmotných potřeb společnosti. Hlavní příčinou snahy o zvyšování jakosti je nepochybně vědeckotechnický vývoj. Management jakosti je důležitým oddílem managementu. ‐ Týká se všech etap a činností související s výrobkem ‐ Měl by se zabývat celým životním cyklem výrobku (od zjišťování potřeb přes výzkum ... po likvidaci) ‐ Nasazování výpočetní techniky ‐> snižování nákladů Management jakosti je systém opatření podniku, kterými podnik zabezpečuje splnění požadavků na jakost výrobku. Souvislost jakosti výrobků s ekonomikou podniku se projeví v ukazatelích finančních a v celkové ekonomice podniku.