Řízení projektů se stává v posledních letech jedním z nejdůležitějších způsobů organizace v podniku. Podniky je používají k efektivnější týmové práci, lepšímu realizování cílů nebo k činnostem spojeným s působením na trhu. Projekt jako takový znamená řekněme činnost, která musí mít začátek a konec, je konečná, má jednoznačný cíl, skládá se z dílčích činností, je zdrojově omezená a chceme z ní mít nějaký prospěch.
Každý projekt je potřeba řádně naplánovat a dále efektivně řídit. Řízení činností, které jsou potřeba k zajištění plánování nebo sledování práce a dílčích úkolů spojených s řešením daného projektu může být často nesnadnou záležitostí. V závislosti na velikosti a rozsahu projektu se může jednat o desítky až stovky jednotlivých úkolů, které je potřeba efektivně řídit. Často se také řeší více projektů najednou. V těchto případech je tedy k úspěšnému dokončení projektů vhodné použít některé ze softwarových nástrojů pro podporu projektového řízení a týmové spolupráce. Mezi tyto softwarové nástroje patří například Dropbox, Google Docs, Google Drive, Share Point, Moovia nebo Doodle, které bývají pro běžnou uživatelskou práci zdarma nebo s menším poplatkem. Jako další nástroje lze uvést kupříkladu MicrosoftProject nebo ProjectLibre. Níže tyto programy rozeberu a napíšu jejich výhody a nevýhody.