Tato bakalářská práce se zabývá problematikou technologie broušení, konkrétně problematikou broušení kuželů na ozubených kolech sedmi stupňové automatické převodovky s označením DQ 200. Cílem práce je stanovení takových řezných podmínek, aby bylo dosaženo požadovaných kvalitativních parametrů a zároveň bylo dosaženo maximální produktivity procesu.
Praktická část práce byla realizována v závodě Škoda Auto ve Vrchlabí na CNC brusce, od německé firmy Buderus. Závod se od roku 2012, kdy byla zastavena výroba automobilů, zabývá výrobou automatických převodovek pro celý koncern Volkswagen. Téma závěrečné práce mi bylo přiděleno vedoucím praxe.
Problémy se správným nastavením stroje trvají již od uvedení stroje do provozu. V roce 2013 bylo provedeno několik optimalizací, které se týkaly zejména sjednocení technologie pro všechny typy ozubených kol a úspory nákladů na nářadí. Tyto optimalizace probíhaly pod dohledem firmy Buderus. I když tyto optimalizace měly svůj přínos, tak problémy s řeznými podmínkami stále přetrvávají a při současné výrobní kapacitě 2000 převodovek za den jsou stále vážnějším problémem. Špatné řezné podmínky vedou často k tomu, že je dosahováno lepších parametrů drsnosti, než je předepsáno.