Registrace | Přihlásit

Poznámky: Shrnutí kapitol z předmětu Marketing inovací

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy
1. Kapitola: Tržní hospodářství, marketing a jeho úloha v podniku
Shrnutí kapitoly
• Marketing je v dnešním prostředí nutností. Mnoho lidí nechápe jeho podstatu a přestavuje si pod tímto pojmem umění prodat to, co bylo vyrobeno, případně reklamu.
• V této kapitole byla vysvětlena podstata marketingové koncepce (marketingového směnného procesu).
• Marketingová koncepce je založena na důrazné orientaci na zákazníka a jeho potřeby.
• Klíčové kompetence marketingu, mimo již zmíněné potřeby, zahrnují přání a poptávku; produkty; hodnotu; směnu, transakci a trhy.
• Marketingové koncepci předcházely tři jiné podnikatelské koncepce, a to koncepce:
výrobní, výrobková a prodejní.
• Marketingová koncepce bývá často předmětem kritiky, neboť v rámci uspokojování potřeb zákazníků dochází k poškozování životního prostředí, exploataci přírodních a jiných zdrojů, a také proto, že mnoho firem vydává různé své neetické praktiky za praktiky marketingové. Reakcí na tuto kritiku, a v souladu se zájmy společnosti, je stále širší uplatňování koncepce společenského marketingu.
Hodnocení (0x):