1. Kapitola: Tržní hospodářství, marketing a jeho úloha v podniku Shrnutí kapitoly • Marketing je v dnešním prostředí nutností. Mnoho lidí nechápe jeho podstatu a přestavuje si pod tímto pojmem umění prodat to, co bylo vyrobeno, případně reklamu. • V této kapitole byla vysvětlena podstata marketingové koncepce (marketingového směnného procesu). • Marketingová koncepce je založena na důrazné orientaci na zákazníka a jeho potřeby. • Klíčové kompetence marketingu, mimo již zmíněné potřeby, zahrnují přání a poptávku; produkty; hodnotu; směnu, transakci a trhy. • Marketingové koncepci předcházely tři jiné podnikatelské koncepce, a to koncepce: výrobní, výrobková a prodejní. • Marketingová koncepce bývá často předmětem kritiky, neboť v rámci uspokojování potřeb zákazníků dochází k poškozování životního prostředí, exploataci přírodních a jiných zdrojů, a také proto, že mnoho firem vydává různé své neetické praktiky za praktiky marketingové. Reakcí na tuto kritiku, a v souladu se zájmy společnosti, je stále širší uplatňování koncepce společenského marketingu.