Členění IP z hlediska marketingové struktury KP PODLE STUPNĚ JEJICH NOVOSTI (míry pozitivní změny) 1. Produkty zásadně nové – v celosvětovém měřítku, zcela nové trhy (mob. Telefony) 2. zavedení nové produktové řady v podniku – jsou již jinými podniky na trhu uplatňovány, nové pouze pro podnik – méně náročná inovace pro podnik – může využít zkušeností jiných 3. Rozšíření v podniku již existující produktové řady o další typy či varianty produktů 4. Vylepšení daného P – zvyšuje se užitná hodnoty aniž by vznikaly nové řady či varianty 5. Změna pozice stávajících produktů podniku na trhu – nezměněný produkt se nabízí novým skupinám zákazníků 6. P s jedinou změnou, že vykazují stejné vlastnosti při menších nákladech
Podle úrovní či vrstev tvořících mtg strukturu kompl. produktu: inovace v oblasti vlastností, které tvoří podstatu daného produktu, inovace dalších vlastností – obal, značka, služby
Spotřebitelská hodnota pro zákazníka jako prvořadý atribut
Posouzení, jak zákazníci hodnotí a vnímají spotřebitelskou přidanou hodnotu Spotřebitelská přidaná hodnota – jak velký užitek nový produkt přinese a s vynaložením jakých nákladů Celková spotřebitelská – soubor užitků, které zákazník očekává od daného produktu, soubor cen, které musí vynaložit před hodnocení a koupí, získávání a užívání tvoří celkovou spotřebitelskou cenu