3.1 Současný stav systému Současný stav je charakteristický tím, že banka nabízí pouze dva produkty – jedná se o běžný účet pro fyzické a běžný účet pro právnické osoby. Všechny pobočky banky jsou spojeny s bankovní centrálou počítačovou sítí 24 hodin denně. Činnost bankovní centrály je charakteristická tím, že se účtuje pouze v pracovní dny.
Běžné účty fyzických osob: Jsou vedeny centrálně, každý večer v 18:00 končí zúčtovací doba a všechny pobočky zasílají transakce do centrály (e-mailem),ta je zpracuje, rozešle zpátky pobočkám seznam neuplatněných transakcí a seznam zůstatků. - Příkazy k úhradě – možnost zadat všude (tzn. na pobočce i centrále), první den v 18:00 je strhnut, následující den v 18:00 připsán - Trvalý příkaz - možnost zadat všude, jeho první platba může být nejdříve dva dny po zúčtování - Zůstatek – možnost získat všude – je platný k poslednímu zúčtování 18:00 (tedy 1 den starý)
Běžné účty právnických osob: Na rozdíl od běžných účtů pro fyzické osoby, v tomto případě každá pobočka vede své účty samostatně. Zúčtování je prováděno stejně jako v předchozím případě - každý večer v 18:00 končí zúčtovací doba a všechny pobočky zasílají transakce do centrály,ta je zpracuje, rozešle zpátky pobočkám seznam neuplatněných transakcí a seznam zůstatků. - Příkazy k úhradě apod. – možnost zadat všude - Trvalý příkaz - možnost zadat pouze na pobočce, jeho první platba může být nejdříve dva dny po zúčtování - Zůstatek – možnost získat pouze na pobočce – je platný k poslednímu zúčtování 1800
Proces zakládání účtů: Klient sepíše předběžnou smlouvu (občanský průkaz, osobní účast), je ověřen na centrále a poté je kontaktován, že jeho žádost byla schválena a že se má dostavit k podepsání smlouvy (nutné jsou tedy jeho dvě návštěvy).
Proces plateb: Současná omezení vyplývají z popisů běžných účtů pro fyzické a právnické osoby.
Hlavní problém: Hlavním problémem je nemožnost přidávat do stávajícího systému nové produkty, systém je nepružný, zastaralý a po všech stránkách nevyhovující.
3.2.2 Cíle projektu
a.) pro klienta
pohodlný platební styk
nízké náklady
rychlé provedení platby
jednoduché provedení platby
bezpečnost při provádění platebního styku
časová disponibilita
univerzální platební prostředky
b.) pro banku
servis a podpora pro klienty
racionální zpracování elektronickými systémy
velký rozsah
konkurenční výhody
redukce hotovostního platebního styku
rozšíření časových možností pro výběr peněz (24 hodin denně)
3.2.2 Cíle projektu a.) pro klienta pohodlný platební styk nízké náklady rychlé provedení platby jednoduché provedení platby bezpečnost při provádění platebního styku časová disponibilita univerzální platební prostředky
b.) pro banku servis a podpora pro klienty racionální zpracování elektronickými systémy velký rozsah konkurenční výhody redukce hotovostního platebního styku rozšíření časových možností pro výběr peněz (24 hodin denně)