Registrace | Přihlásit

Přednášky: Marketing – základy

Skrýt detaily | Oblíbený
Náhledy Náhledy Náhledy Náhledy
Zápočet:
2 písemné testy (v půlce a na konci); *buď oba za stejný počet b., nebo 1. za 30%, druhý za 70%., nutno dosáhnout celkem alespoň 60% z možných bodů.

O co jde:
zejména 4P – product, place, promotion, price
(výrobek, distribuce-metody; propagace, cena)
propagace ==> marketingová komunikace: reklama, podpora prodeje, public relations (vztahy k veřejnosti), osobní prodej;
Na závěr: mezinárodní marketing

Poslání – tzv. „mise“ podniku
musí být:
dostatečně jasná, aby měla dopad na jednání pracovníků ve všech oblastech činnosti podniku
být zaměřena na uspokojování potřeb zákazníka
je nutné vybavit zaměstnance, zákazníky i akcionáře porozuměním a ztotožněním se se směřem vývoje společnosti.

Plánování
Plánováním rozumíme myšlenkovou konstrukci budoucích činností tvořenou na základě systematických, do budoucna orientovaných rozhodovacích procesů.

Citát: Plánování nahrazuje náhodu omylem. Ale z omylu se můžeme použit, z náhody nikoliv. (Werner Kirsch)

Plánování – cíle plánu:
Plánovací cíle jsou kvantitativně a kvalitativně formulované směry v oblasti obratu, zisku, výkonů, zpracování trhu i sociální oblasti.

Nejde jen o dosažení kvantitativních cílů (velikost obratu apod.). Rozhodující je kvalita dosažení cílů jako jejich hodnoty ..................................

Plánování – výsledek:

Výsledkem plánovacího procesu jsou plánové informace, které se soustřeďují do plánů různého druhu a která znázorňují budoucí vývoj ..........................

Plánovací proces:
1. ANALÝZA (SITUAČNÍ)
výchozího postavení podniku
příležitostí a zdrojů úspěchů
poznání strukturálních, technických, ekonomických a politických změn a pohybů

2. KONCEPCE A CÍLE
vytváření dlouhodobých koncepcí k zajištění dlouhodobého rozvoje podniku
stanovení cílů a strategií k jejich zajištění
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ

.................

Co je marketing?


Marketing is a process by which individual and (or) groups obtain what they need and that through creating and exchanging products and values with others.
Philip Kotler
Hodnocení (0x):