Zápočet: 2 písemné testy (v půlce a na konci); *buď oba za stejný počet b., nebo 1. za 30%, druhý za 70%., nutno dosáhnout celkem alespoň 60% z možných bodů.
O co jde: zejména 4P – product, place, promotion, price (výrobek, distribuce-metody; propagace, cena) propagace ==> marketingová komunikace: reklama, podpora prodeje, public relations (vztahy k veřejnosti), osobní prodej; Na závěr: mezinárodní marketing
Poslání – tzv. „mise“ podniku musí být: dostatečně jasná, aby měla dopad na jednání pracovníků ve všech oblastech činnosti podniku být zaměřena na uspokojování potřeb zákazníka je nutné vybavit zaměstnance, zákazníky i akcionáře porozuměním a ztotožněním se se směřem vývoje společnosti.
Plánování Plánováním rozumíme myšlenkovou konstrukci budoucích činností tvořenou na základě systematických, do budoucna orientovaných rozhodovacích procesů.
Citát: Plánování nahrazuje náhodu omylem. Ale z omylu se můžeme použit, z náhody nikoliv. (Werner Kirsch)
Plánování – cíle plánu: Plánovací cíle jsou kvantitativně a kvalitativně formulované směry v oblasti obratu, zisku, výkonů, zpracování trhu i sociální oblasti.
Nejde jen o dosažení kvantitativních cílů (velikost obratu apod.). Rozhodující je kvalita dosažení cílů jako jejich hodnoty ..................................
Plánování – výsledek:
Výsledkem plánovacího procesu jsou plánové informace, které se soustřeďují do plánů různého druhu a která znázorňují budoucí vývoj ..........................
Plánovací proces: 1. ANALÝZA (SITUAČNÍ) výchozího postavení podniku příležitostí a zdrojů úspěchů poznání strukturálních, technických, ekonomických a politických změn a pohybů
2. KONCEPCE A CÍLE vytváření dlouhodobých koncepcí k zajištění dlouhodobého rozvoje podniku stanovení cílů a strategií k jejich zajištění STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ
................. Co je marketing?
Marketing is a process by which individual and (or) groups obtain what they need and that through creating and exchanging products and values with others. Philip Kotler