Předpoklad studie Závazným předpokladem byla skutečnost, že společnost, ve které budeme popisovat způsob vnitřní a vnější komunikace bude splňovat tyto kritéria:
1. Musí jít o podnik, na jehož chodu a řízení se alespoň z části podílí minimálně jeden zahraniční partner/investor. 2. Musí zaměstnávat minimálně 50 pracovníků.
Zvolili jsme si společnost BREVILLIER – URBAN se značkou JOLLY, která zaměstnává celkem okolo 350 zaměstnanců. Firma působí v 7 zemích světa. V ČR působí dceřiná firma JOLLY Trading s. r. o., která zaměstnává 55 zaměstnanců. Úvod Tato případová studie si bere za cíl nahlédnout do společnosti JOLLY Trading s. r. o. a popsat strukturu a prostředí komunikačních vazeb ve společnosti. Studie popisuje způsob komunikace společnosti se svým okolím, tedy cesty, kterými proudí informace z podniku ven a zase zpět.
Nejdříve se v práci zaměříme na analýzu vnitřní komunikace v této firmě poté se pokusíme o popis vnější komunikace. Na konci každé z těchto kapitol práce nastíníme hlavní problémy a navrhneme jejich řešení. Popis společnosti Firma JOLLY Trading s.r.o., byla založena v roce 1992 jako dceřiná společnost rakouské firmy BREVILLIER - URBAN, která je tradičním výrobcem školních a kancelářských potřeb se značkou JOLLY a jejíž historie sahá hluboko do minulosti. Firma sídlí v jedné velké budově. Šéf je ve vlastní kanceláři, vedoucí a obchodní oddělení je v jedné velké kanceláři. Expedice je odděleno skleněnou stěnou od výrobní dílny.