1. Úvod V dnešní dynamicky se rozvíjející době nemůže moderní hotel zůstávat u starých, byť osvědčených, metod řízení. Konkurence v odvětví je silná, služby jsou u všech hráčů na trhu vesměs blízce podobné, cenu musí každý hotel přizpůsobovat ostatní konkurenci, náklady jsou již na minimum sníženy, a tak hoteliér musí chtě nechtě začít zavádět nové proaktivní a progresivní metody řízení. Vždy se řídilo a řídit bude za pomoci informací. V současnosti, která informacemi jen přetéká, je nemyslitelné, aby se dalo řídit bez použití odpovídajících nástrojů. Základním nástrojem řízení jsou informační a řídící systémy podniku, které musí být schopny řádně a včas distribuovat všechny úplné a správné informace k odpovídajícím příjemcům. Právě na jejich bezchybné funkčnosti jsou všechny podniky životně závislé. V situaci, ve které se hotely skupiny Olympik nacházejí, je právě neustálé kontinuální vylepšování informačního a řídícího systému nejúčinnější konkurenční výhodou, kterou podniky mohou využít.
Výše uvedený diagram modelu požadavků a kapacit ukazuje, jak jsme k problému přistoupili. Zjistili jsme, že nosným jádrem našeho řešení musí být precizní vyrovnávání jednotlivých požadavků na výkony produkčního systému s jeho možnostmi, a to vyrovnávání dynamické, které se během času bude stále zpřesňovat, až v rozhodnou chvíli budou všechny požadavky se svými relevantními kapacitami v těsném souladu. V naší studii se zabýváme způsobem, jak tohoto vyrovnání požadavků s kapacitami dosáhnout co nelepší organizací práce v hotelech skupiny Olympik, aby Studie rozvoje systému
bylo možné odhalit a využít i tu poslední výkonnostní rezervu, která dosud zůstává skryta v hloubi podniku. I když si neklademe za cíl odhalit všechny rezervy, víme, že touto studií můžeme přispět ke zvyšování produktivity a efektivity práce v hotelech skupiny Olympik, a proto ji předkládáme k posouzení.