Úvod Do své práce "úspěšného/neúspěšného manažera,podniku - ve vztahu k vybranému tématu" jsem vybral 6 žen v řídících funkcích známých společností. Každé z nich bylo položeno několik otázek, na které odpovídaly. Téma, na kterém jsem se spolupodílel: manažer jako rozhodovatel, plánovač, stratég, manažer jako osoba, motivace, vedení, skupiny a týmy, komunikace. Řada odpovědí s tímto tématem více či méně koresponduje.
Jaké cesty vás přivedly do nynější řídící pozice? H. Čomorová: Před nástupem do společnosti Eurotel jsem pracovala několik let ve farmaceutické firmě Bayer a chemicko/potravinářské firmě Warner Lambert. Vystudovala jsem fakultu Přírodních věd UK, obor Molekulární biologie a genetika, a jeden rok jsem strávila studiem v USA. Ve společnosti Eurotel Praha pracuji od roku 1999, tedy téměř čtyři roky. Nastoupila jsem na pozici manažera pro předplacené služby. V té době byl korporátní sektor, tedy využití telefonů pro služební účely, hlavním zákaznickým segmentem naší společnosti. Využívání telefonu pro privátní účely bylo však stále častější. Měla jsem to štěstí, že jsem byla svědkem velmi rychlého nárůstu takzvaně rezidenčních - privátních zákazníků, a to zvláště těch, kteří využívali předplacené služby. Během následujících tří let se nám podařilo získat několik miliónů nových zákazníků. Dokázali jsme také získat a udržet si vedoucí postavení na trhu předplacených služeb reprezentovaných značkou Eurotel Go. L. Jandová: Svoji kariéru jsem zahájila v japonské nadnárodní firmě Sumitomo Corporation na pozici Sales & Marketing Extecutive. Sumitomo je společnost s dlouhodobou tradicí jak na japonském, tak světovém trhu a věnuje se širokému spektru aktivit. V České republice se v té době společnost zaměřovala nejvíce na obchodování v oblasti strojírenského a chemického průmyslu. Měla jsem zde na starost zejména zpracování tržních analýz, příprava materiálů pro podporu prodeje apod. Zaváděla jsem také na trh několik nových produktů, například pigmenty pro barviva. Mojí další profesní zkušeností byla reklamní agentura J. Walter Thompson. Působila jsem zde na pozici New Business Director. Zpracovávala jsem marketingové a komunikační strategie pro nové klienty. Podstatnou součástí mé práce bylo i samotné získávání nových klientů. Nyní již 4,5 roku pracuji jako Marketing Manager v DHL se zodpovědností za plánování a realizaci veškerých marketingových aktivit v oblasti reklamy, public relations, podpory prodeje, direct marketingu a marketingových výzkumů.