Úvod Cestovní ruch je ve světě považován za odvětví budoucnosti, protože jeho rozvoj provází silný multiplikační efekt. Představuje komplexní hospodářsko-ekonomické odvětví, které významným způsobem ovlivňuje zaměstnanost, platební bilanci a socioekonomický rozvoj regionů. Podílí se na tvorbě hrubého domácího produktu, má vliv na příjmy místních rozpočtů a v neposlední řadě podporuje i investiční aktivitu v regionech. Podnikatelské aktivity zaměřené na domácí a aktivní zahraniční cestovní ruch si proto zaslouží podporu. Budeme-li uvažovat o formách podpory, v prvé řadě nás napadne podoba finanční, kterou poskytují odpovědné úřady měst. Jedná se o přerozdělování finančních dotací na základě vypracovaného podnikatelského záměru podniku. Tento způsob podpory je jednorázový a nezahrnuje dlouhodobé a tudíž prosperující hledisko. Jiná forma podpory, která má právě charakter dlouhodobý, je spolupráce mezi subjekty. Významu spolupráce si jsou vědomi i organizace na světové úrovni. Mohu zmínit například Organizaci pro ekonomickou spolupráci a rozvoj OECD, dále spolupráci s členskými státy EU aj. V České republice mohu z užšího pohledu vymezit spolupráci organizace CzechTourism s ostatními regiony, nebo spolupráci příhraničních regionů. Na nejnižší úrovní spolupráce je spolupráce jednotlivých subjektů. Cílem mé bakalářské práce je posoudit tuto situaci ve zvolené lokalitě. K naleznutí odpovědi na otázku zda a jakým způsobem spolupracují podniky cestovního ruchu je využit marketingový výzkum a to v podobě písemného dotazování předloženého respondentovi v podobě dotazníku.