Cílem mé seminární práce je seznámit vás s podporou prodeje. Jedná se o techniku, kterou realizuje marketingový plán. Spolu s dalšími součástmi, například reklamou, má zajisti cíle marketingu, ale v prvé řadě zvýšení prodejnosti daného výrobku či služeb (nadále produktu).
1. Teoretická část
1.1 Úkoly a plánování podpory prodeje
Podpora prodeje je přístup, který se liší od reklamy, osobního prodeje a publicity (vztahů s veřejností) tím, že to je neosobní komunikace, která dává zákazníkovi určitý motiv k okamžitému nákupu (zvýhodněné kupóny na nákup produktu, soutěže a výhry, vzorky zdarma a prémie).
Úkoly podpory prodeje: 1) Přimět zákazníky, aby vyzkoušeli nové produkty. 2) Zvýšit mimosezónní prodej. 3) Zvýšit prodeje v obdobích, která souvisejí s hlavními společenskými, prázdninovými a dalšími příležitostmi (výstavy, veletrhy). 4) Podnítit zprostředkovatele k úsilí prodávat produkty. 5) Zajistit propagační materiály akcí.
Plánování podpory prodeje: Tento plán podpory prodeje by měl mít stejně jako v případě reklamy písemnou podobu a měl by být připravován jako nedílná součást komplexního marketingového plánu.